Tuesday, 3 April 2012

ISRAEL OH ISRAEL! : PALESTINE..... IKTIBAR UNTUK DUNIA.


Anak-anak bumi Palestine yang memang seluruh dunia maklum atas dakwaan Israel, Amerika dan negara-negara sekutu yahudi laknatullah digambarkan amat kejam kerana bersenjata berbahaya dengan gengaman batu yang dilemparkan, acap kali di alasankan setiap kali bila dunia melihat gelimpangnya tubuh-tubuh yang telah kaku dan tidak sempurna sifat yang dihujankan dengan pelbagai bahana letupan israel. Bukan sahaja yang mahu berakhir jihad malah semuda anak-anak kecil juga diantaranya

Menangis bukan lagi urutan sepatutnya dalam kejadian, sebaliknya semakin menjadi tanda tanya tidak lagi kedengaran pada aturan sebagai seorang yang begelar manusia yang punya hati dan perasaan.
Bagi Palestine semuanya kini sudah mua untuk dilahirkan dalam bentuk tangisan. Segala kemarahan, kesedihan, penyesalan, dan dendam sudah tidak lagi boleh terlihat dengan linangan airmata dan jerit geram. Terlalu lama mereka terpaksa lalui rutin yang amat menyakit dan menyiksakan hati peribumi Palestine ini, semuanya kini tersimpan jauh didalam buku hati mereka selain seperti biasanya berakhir tangisan

Sebaik bunga api Israel untuk membunuh selesai ditaburkan, maka akan beramai lah yang keluar bukan untuk meraikan pesta bunga api yang khas boleh membunuh oleh israel ini sebaliknya mereka keluar untuk mencari dari di bawah timbunan robohan bata dinding sehinggalah yang mudah terpandang bergelimpangan diatas jalan-jalan tubuh yang kebanyakannya tidak lagi sempurna sifat tubuh berbasah warna Merah. Apa yang mampu dan menjadi usaha mereka adalah harapan kecil jika ada yang masih bernyawa dan boleh diselamatkan


Punca sama yang sudah lali bagi kita, malah amat tahu kesudahannya..... Inilah akibatnya kalau membenarkan kuasa kafir laknatullah dan sekutu yahudi jika kita beriya menjemput kuasa yang kononnya boleh menjadi penyelesaian angkara di bumi tertanamnya uri ibu kita. Timur tengah telah memperlihatkan kepada kita, sekalipun kononnya mengundang mereka akan dapat mendamaikan negara kita.

Jijiknya sifat manusia yang tidak pernah kita menjangkaukan atau lebih tepat lagi diluar kotak pemikiran kita memang mustahil ada yang berfikir begini, mana mungkin ada yang sanggup mengkhianati agama dan bangsa sudah lama kita kita materi diakal fikiran kita. Rupanya memang kena kena berani terima bahaya tafsiran kita terlalu songsang dan jauh benarnya.

Hari ini bukan seorang, bukan sekelompok, malah bukan seketurunan.... Malah beratus kali ganda salasilah keturunan bangsa sanggup menjadi khianat agama dan bangsa menyiru tadah kepada kuasa penghancur ini diundang kelaman negara kita sendiri. Apa sahaja urusan yang halalnya dibarat diajak ikut sama dalam politik yang berzaman mengikut acuan adab dan adat serta metujuk tuntutan islam itu sendiri. Bagaiman zina, liwat dan menjadi sekutu zoinis itu dahulunya memang dikekang adat sebagai paling menjijikan tetapi hari ini nampaknya barat yang memang halal dengan laku terlarang ini diundang kononnya mahu memperlihatkan seolah kejam dan zalimnya kerajaan kita yang kini menghukum bagi merealisasikan konspirasi.


Secara tidak sedar oleh rakyat, sebaliknya tidak bagi mereka sebab ini jalan terbaik dengan bersekutu dengan barat dan yahudi membolehkan neraca nasib akan berat kearah mereka. Maklum kesudahannya kalau kagir laknatullah ini bertapak di ibunda kesayangan kita sudah tentulah meraka yang mengundang barat, yahudi dan sekutunya akan lebih terselamat kerana tentunya sebagai membalas jasa dan kesetiaan kita yang menjemput bertandang dan sekali gus bakal menjadikan nasib kita sama seperti seagama kita di timur tengah yang semakin pudar kita mula lupa bagaimana rupa keamanan sebelum ini yang mereka kecapi kini sudah pun dinoktahkan dalam buku sejarah

Oleh itu sahabat seagama dan bangsaku,
Berilah sedikit ruang.....
Berilah sedikit akal dan hati.....
Berilah sedikit rasa.....
Berilah sedikit keinsanan.....
Berilah sedikit pemikiran.....
Berilah sedikit kepercayaan....
Berilah sedikit masa....
Berilah sedikit kelonggaran kepada harapan saya yang mohon dianggap sebagai sahabat seagama dan bangsa untuk kita merungkai kesilapan yang kita akui bersama.

Apakah kita perlukan barat dan yahudi untuk meleraikan masalah yang segelintir hadapi secara peribadi dengan mengundang mereka?

Perlukah kita memperlihatkan kenyataan akur dengan kewujudan Israel bila mereka mengundang kita berbicara diruang maya mereka?

Patutkah kita libatkan mereka hanya kerana mereka kuasa besar dunia?

Tidak kah kita sepatutnya tegas memperkatakan terus dan jelas kezaliman mereka yang membunuh seagama?

Perlukah kita berdolak dalih menyanggah dan menerima oleh kerana ada yang terhutang atau berurus secara ghaib dari mata rakyat?

Sukar sangatkah kita katakan 'CELAKA LAH ISRAEL LAKNATULLAH!'

Seperti yang masih dalam biduk pemikiran saya bila sahabat pernah perkatakan ungkapan ini......

TIADA NEGARA YANG AMAN SELEPAS BANGKIT DENGAN PEMBERONTAKAN MAUPUN RAMPASAN,

Jadilah rakyat yang sayangkan keamanan,
kita azam kekalkan kemakmuran,
kita lebarkan keharmonian,
kita mengangkat suara perpaduan

Sekalipun bukan untuk kita, tetapi untuk genarasi anak-anak dan cucu-cucu warisan kita...... Insyallah

No comments:

Post a comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...